Als je van plan bent om een ​​blog/ website te maken of er al een heeft, dan moet je zoekmachine marketing tool Google Analytics kennen. Hier heb ik de beste Google Analytics-tips voor beginners op een rijtje gezet waarmee je de prestaties van je blog/ site kunt verbeteren. Er zijn zeker veel zoekmachine marketing tools voor bloggers, omdat je voor elke tool nog steeds moet weten om het dagelijkse beheer van je zakelijke blog te vergemakkelijken. We zullen de kop stap voor stap analyseren of je blog goed is of niet.

Unieke bezoekers

Een blog die goed werkt en veel bezoekers trekt en nieuwe unieke bezoekers trekt. Unieke bezoekers geven het aantal mensen aan dat je content komt lezen. Als het aantal unieke bezoekers (sessies) laag is, moet je zeker zoekmachine marketing manieren vinden om nieuwe lezers te werven door jouw inhoud verder te promoten.

Pagina’s per bezoek

Het gemiddelde aantal pagina’s dat door elke bezoeker wordt bekeken (per sessie) bijhouden, geeft aan of de inhoud die op jouw blog wordt gepubliceerd echt interessant en meestal goed gericht is. Als je inhoud schrijft die voldoet aan de individuele behoeften van de doelgroep, wordt verwacht dat de gemiddelde aantal paginaweergaven relatief hoog zal zijn. Maar het hangt allemaal af van het type uitgezonden inhoud. Sommige hebben geen extra pagina-raadpleging nodig. Als jouw gemiddelde paginaweergaven nauwelijks hoger zijn dan 1, of als je wat meer aandacht nodig heeft voor jouw inhoud over een specifiek onderwerp, of als je moet nadenken over het maken van links in het artikelen naar andere artikelen op jouw blog. Of je raadt soortgelijke artikelen aan het einde van de artikelen.

Nieuwe bezoekers en bezoekers komen al (terugkerende bezoekers)

Het creëren van een sterke community voor zijn blog vereist een gestage toename van zowel het aantal mensen dat je blog voor het eerst ontdekt als vooral het aantal mensen dat regelmatig terugkeert. Het hebben van nieuwe gebruikers is belangrijk om nieuwe klanten of nieuwe abonnees te werven. En nieuwe bezoekers hebben (nieuwe sessies) betekent dat de voortdurende promotie van jouw blog werkt.

Bouncepercentage

Het bouncepercentage wordt op twee manieren gemeten: de bezoeker ziet slechts één pagina voordat hij de blog verlaat of een bezoeker die minder dan 10 seconden op jouw pagina blijft. Het meten van het bouncepercentage is erg belangrijk om te weten of jouw inhoud in overeenstemming is met zijn belofte op de pagina’s met resultaten of titels die de lezer trekken. Als een bezoeker op de website komt en direct vertrekt of het gedeelte van de tekst onder de waterlijn niet raadpleegt, lijkt dat niet overtuigd door de introductie van jouw inhoud.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *