De zoekmachines domineren dankzij SEA

De zoekmachines domineren dankzij SEA

Bent u nog niet goed genoeg te vinden in de zoekmachines en verkoopt u daarom nog niet alles wat u potentieel zou kunnen verkopen? Het is altijd een goed begin om te starten met het adverteren in de zoekmachines. Hier zijn potentiële klanten op zoek naar uw product of dienst en daarom is het slim om deze potentiële klanten direct aan te spreken met uw boodschap.

De belangrijkste zoekmachines om in te adverteren

Er zijn een aantal grote zoekmachines op de wereld maar de meest bekende is natuurlijk toch wel Google. Onderzoeken wijzen uit dat meer dan 90% van alle internetgebruikers deze zoekmachine de voorkeur geven. Dit betekent ook dat je een heel groot bereik kunt hebben als je gaat adverteren in Google. een andere grote zoekmachine is bijvoorbeeld Bing, daarnaast heeft het Amerikaanse Yahoo ook nog altijd een klein aandeel. Vergeleken met Google zijn deze zoekmachines het echter nauwelijks waard om in te adverteren, begin eerst maar met Google, als dat allemaal goed geregeld is, kan je altijd nog verder kijken.

 

Alle mogelijkheden van AdWords ontdekken

Online adverteren in de zoekmachine van Google kan via het advertentieprogramma AdWords. Dit programma biedt echter ook mogelijkheden om te adverteren op andere kanalen van de zoekmachinegigant, op de website van zusteronderneming YouTube bijvoorbeeld. Ook in de bekende e-mail provider Gmail kunnen je advertenties te zien zijn als je gebruik maakt van AdWords.

 

Uw eigen SEA-specialist inhuren

Het opzetten van een succesvolle advertentiecampagne op Google is zelf aan te leren maar over het algemeen geldt dat het eenvoudiger is om hiervoor een specialist in te schakelen. Deze specialist is bekend met alle mogelijkheden en weet hoe de campagne efficiënt en gestructureerd ingericht kan worden, zodat u op korte termijn succesvol kunt adverteren.